Zamknij

Program Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością na Mazowszu będzie kontynuowany w 2025 roku

Program Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością na Mazowszu będzie kontynuowany w 2025 roku

Z radością informujemy, że Program Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami na Mazowszu będzie kontynuowany w 2025 roku. W dniu 23 grudnia 2024 r. Zarząd Województwa Mazowieckiego przyjął uchwałę nr 1492/49/24, dzięki której osoby z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunowie będą mogli nadal korzystać z oferty mazowieckich instytucji kultury na preferencyjnych warunkach.

Cele programu

Głównymi celami programu są:

  1. Poprawa jakości życia osób z niepełnosprawnościami poprzez dostęp do różnorodnych form kultury.
  2. Zwiększenie integracji społecznej, umożliwiającej osobom z niepełnosprawnościami pełniejsze uczestnictwo w życiu społecznym.
  3. Rozszerzenie systemu ulg i preferencji, które ułatwią dostęp do oferty kulturalnej.
  4. Eliminowanie barier finansowych, szczególnie dla osób dotychczas wykluczonych z życia kulturalnego.

Jak działa program?

Osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunowie mogą korzystać z oferty instytucji kultury, kupując bilety za symboliczną kwotę: 1 zł brutto za bilet dla każdej z tych osób. Oferta obejmuje przedsięwzięcia organizowane przez instytucje kultury, takie jak zwiedzanie, warsztaty czy lekcje muzealne.

Warunki uczestnictwa:

  1. Kto może uczestniczyć?

    • Osoby z niepełnosprawnościami (na podstawie ważnej legitymacji osoby niepełnosprawnej).
    • Jeden opiekun towarzyszący osobie z niepełnosprawnościami.
  2. Jak skorzystać?

    • Zakup biletów możliwy jest w kasach lub online, po wcześniejszym ustaleniu dostępności oferty z instytucją kultury.
    • Osoby korzystające z programu muszą okazać wymagane dokumenty i złożyć odpowiednie oświadczenia.
  3. Co obejmuje oferta?

    • Oferta dotyczy wyłącznie działań własnych instytucji kultury (z wyłączeniem projektów okazjonalnych).

Szczegółowe zasady korzystania

Przed zakupem biletu należy:

  1. Zapoznać się z ofertą instytucji kultury, by upewnić się, że spełnia ona potrzeby osoby z niepełnosprawnością.
  2. Skontaktować się z instytucją w celu potwierdzenia możliwości zakupu biletu.

Brak wcześniejszego ustalenia dostępności może skutkować niemożliwością skorzystania z programu, a za niewykorzystane bilety nie przysługuje zwrot kosztów.

Informacje dodatkowe

  • Oświadczenia o miejscu zamieszkania w województwie mazowieckim są niezbędne do skorzystania z programu.
  • Weryfikacji uprawnień dokonują instytucje kultury, a kontrola warunków uczestnictwa może odbywać się na każdym etapie wizyty w instytucji.

Więcej szczegółowych informacji oraz formularze oświadczeń znajdziecie na stronach internetowych instytucji kultury oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

Zapraszamy do korzystania z programu w 2025 roku!

 

Program będzie realizowany w terminie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.

 

 Załączniki:
 
×

Drogi Użytkowniku!

Administratorem Twoich danych jest Muzeum Wsi Radomskiej z siedzibą przy ulicy Szydłowieckiej 30 w Radomiu, zarejestrowanym w Rejestrze Instytucji Kultury prowadzonym przez Samorząd Województwa Mazowieckiego pod numerem RIK/21/99 NIP 796-007-85-07.   Nasz e-mail to  muzeumwsi@muzeum-radom.pl, a numer telefonu 48 332 92 81. Z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) skontaktujesz się mailem iod@rodo-radom.pl

Co do zasady Twoje dane zbieramy wyłącznie w celach związanych ze statutowymi zadaniami MUZEUM. Przetwarzamy Twoje dane zgodnie z prawem: w przypadku gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas jako administratorze, wykonania umowy oraz gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym. Zawsze prosimy Cię o podanie tylko takiego zakresu danych, jaki jest niezbędny do realizacji naszych celów:

gromadzenie zabytków w statutowo określonym zakresie; katalogowanie i naukowe opracowywanie zgromadzonych zbiorów; przechowywanie gromadzonych zabytków, w warunkach zapewniających im właściwy stan zachowania i bezpieczeństwo, oraz magazynowanie ich w sposób dostępny do celów naukowych; zabezpieczanie i konserwację zbiorów oraz, w miarę możliwości, zabezpieczanie zabytków archeologicznych nieruchomych oraz innych nieruchomych obiektów kultury materialnej i przyrody; urządzanie wystaw stałych i czasowych; organizowanie badań i ekspedycji naukowych, w tym archeologicznych; prowadzenie działalności edukacyjnej; popieranie i prowadzenie działalności artystycznej i upowszechniającej kulturę; udostępnianie zbiorów do celów edukacyjnych i naukowych; zapewnianie właściwych warunków zwiedzania oraz korzystania ze zbiorów i zgromadzonych informacji; prowadzenie działalności wydawniczej, prowadzenie strony www, w tym zakresie serwisów, które poprawiają jakość naszej pracy i poziom oferowanych usług.  

W trosce o bezpieczeństwo zasobów Muzeum informujemy Cię, że będziemy monitorować siedzibę Muzeum z poszanowaniem Twojej ochrony do prywatności. W tym wypadku będziemy działać w oparciu o przepisy prawa i w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.

Nie będziemy przekazywać Twoich danych poza Polskę, ale możemy udostępnić je podmiotom, które wspierają nas wypełnianiu naszych zadań. Działamy w tym przypadku w celu wypełnienia obowiązków prawnych, które na nas spoczywają oraz w związku z wykonaniem zadań realizowanych w interesie publicznym.

Twoje dane będziemy przetwarzać w oparciu o przepisy prawa obowiązujące w naszym kraju, tak długo, jak przetwarzanie jest  niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas jako administratorze; także w związku z realizacją zadań publicznych oraz do momentu ustania przetwarzania w celach planowania związanego z organizacją funkcjonowania Muzeum.

Przysługuje Ci prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz, w zależności od podstawy przetwarzania danych osobowych, także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do ich przenoszenia i usunięcia.

Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, masz prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa; w pozostałym zakresie dobrowolne, ale odmowa ich podania może uniemożliwić podjęcie współpracy, realizację umowy czy usługi.

Szczegółowe zasady ochrony Twojej prywatności znajdują się w naszej Polityce Prywatności i Polityce Cookies.

Administrator Danych Osobowych .