Zamknij

Pierwsze obrady Rady Muzeum w kadencji na lata 2024-2028

Pierwsze obrady Rady Muzeum w kadencji na lata 2024-2028

24 października odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Muzeum w kadencji na lata 2024-2028. W sali konferencyjnej amfiteatru Muzeum Wsi Radomskiej zgromadzili się członkowie Rady Muzeum powołani przez Zarząd Województwa Mazowieckiego Uchwałą nr 818/25/24 z dnia 17 września 2024 r.

W pierwszym posiedzeniu nowej kadencji stawili się: Witold Bujakowski – kierownik Delegatury Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, dr Adam Duszyk, dr Damian Kasprzyk, Łukasz Molenda - Wiceprezydent Miasta Radomia, Magdalena Nowacka – Radna Sejmiku Województwa Mazowieckiego, Piotr Papis – Radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego, dr hab. Sebastian Piątkowski, Rafał Rajkowski – Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego, Piotr Rzeszotarski – Wiceprezes Stowarzyszenia na Wolnym Powietrzu w Polsce, dr Magdalena Wróblewska – Dyrektor Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie.

Obrady otworzyła Dyrektor Muzeum Ilona Jaroszek, przedstawiła biogramy członków Rady, następnie Zastępca Dyrektora do spraw ekonomiczno-administracyjnych Roman Korczyński zaprezentował i omówił strukturę instytucji kultury Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu.

Po prezentacji odbyło się głosowanie nad uchwałami, które regulują zasady działalności nowej kadencji. Kolejno odbyły się głosowania dotyczące: wyboru Przewodniczącego Rady, wyboru dwóch zastępców Przewodniczącego, przyjęcia Regulaminu Rady Muzeum przy Muzeum Wsi Radomskiej w Radomiu, powołania dwunastego członka Rady. Ostatnie głosowanie dotyczyło zatwierdzenia kandydatury zgłoszonej przez Dyrektor Muzeum na sekretarza Rady Muzeum.

W kolejnej części obrad został omówiony plan pracy na rok 2025. Rada zatwierdziła pozytywnie przedstawione dokumenty i podjęła stosowne uchwały dotyczące planu merytorycznego i planu finansowego na 2025 rok.

Po przeprowadzonym głosowaniu Dyrektor Muzeum przeszła do kolejnego punktu obrad, którym było zaznajomienie członków Rady z projektami na przyszłość. Dotyczyły one planów inwestycyjnych i merytorycznych na lata 2024-2028.

Podsumowując pierwsze spotkanie w nowym składzie Rady, Dyrektor Muzeum wyraziła nadzieję na owocną współpracę aby przyniosła pozytywne efekty i przyczyniła się do rozwoju instytucji dla obecnych i przyszłych pokoleń.   

 

 

Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020

×

Drogi Użytkowniku!

Administratorem Twoich danych jest Muzeum Wsi Radomskiej z siedzibą przy ulicy Szydłowieckiej 30 w Radomiu, zarejestrowanym w Rejestrze Instytucji Kultury prowadzonym przez Samorząd Województwa Mazowieckiego pod numerem RIK/21/99 NIP 796-007-85-07.   Nasz e-mail to  muzeumwsi@muzeum-radom.pl, a numer telefonu 48 332 92 81. Z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) skontaktujesz się mailem iod@rodo-radom.pl

Co do zasady Twoje dane zbieramy wyłącznie w celach związanych ze statutowymi zadaniami MUZEUM. Przetwarzamy Twoje dane zgodnie z prawem: w przypadku gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas jako administratorze, wykonania umowy oraz gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym. Zawsze prosimy Cię o podanie tylko takiego zakresu danych, jaki jest niezbędny do realizacji naszych celów:

gromadzenie zabytków w statutowo określonym zakresie; katalogowanie i naukowe opracowywanie zgromadzonych zbiorów; przechowywanie gromadzonych zabytków, w warunkach zapewniających im właściwy stan zachowania i bezpieczeństwo, oraz magazynowanie ich w sposób dostępny do celów naukowych; zabezpieczanie i konserwację zbiorów oraz, w miarę możliwości, zabezpieczanie zabytków archeologicznych nieruchomych oraz innych nieruchomych obiektów kultury materialnej i przyrody; urządzanie wystaw stałych i czasowych; organizowanie badań i ekspedycji naukowych, w tym archeologicznych; prowadzenie działalności edukacyjnej; popieranie i prowadzenie działalności artystycznej i upowszechniającej kulturę; udostępnianie zbiorów do celów edukacyjnych i naukowych; zapewnianie właściwych warunków zwiedzania oraz korzystania ze zbiorów i zgromadzonych informacji; prowadzenie działalności wydawniczej, prowadzenie strony www, w tym zakresie serwisów, które poprawiają jakość naszej pracy i poziom oferowanych usług.  

W trosce o bezpieczeństwo zasobów Muzeum informujemy Cię, że będziemy monitorować siedzibę Muzeum z poszanowaniem Twojej ochrony do prywatności. W tym wypadku będziemy działać w oparciu o przepisy prawa i w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.

Nie będziemy przekazywać Twoich danych poza Polskę, ale możemy udostępnić je podmiotom, które wspierają nas wypełnianiu naszych zadań. Działamy w tym przypadku w celu wypełnienia obowiązków prawnych, które na nas spoczywają oraz w związku z wykonaniem zadań realizowanych w interesie publicznym.

Twoje dane będziemy przetwarzać w oparciu o przepisy prawa obowiązujące w naszym kraju, tak długo, jak przetwarzanie jest  niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas jako administratorze; także w związku z realizacją zadań publicznych oraz do momentu ustania przetwarzania w celach planowania związanego z organizacją funkcjonowania Muzeum.

Przysługuje Ci prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz, w zależności od podstawy przetwarzania danych osobowych, także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do ich przenoszenia i usunięcia.

Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, masz prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa; w pozostałym zakresie dobrowolne, ale odmowa ich podania może uniemożliwić podjęcie współpracy, realizację umowy czy usługi.

Szczegółowe zasady ochrony Twojej prywatności znajdują się w naszej Polityce Prywatności i Polityce Cookies.

Administrator Danych Osobowych .