Zamknij

Koncert „Wspomnień czar”

Koncert „Wspomnień czar”

11 grudnia o godzinie 16.00 zapraszamy Państwa do Muzeum im. Oskara Kolberga w Przysusze na koncert z udziałem Natalii Kovalenko (sopran), Aleksandra Czajkowskiego-Ładysza (bas) i Jarosława Domagały (fortepian). W programie koncertu: przeboje z repertuaru Anny German i Bernarda Ładysza oraz przedwojenne piosenki od lat 30-tych do współczesnych, te najbardziej znane i lubiane melodie z „tamtych lat”.

 

 

Natalia Kovalenko – (sopran) - jest absolwentką Akademii Muzycznej im. P. Czajkowskiego w Kijowie na Ukrainie.

Akademię ukończyła z wyróżnieniem otrzymując dyplom śpiewu klasycznego oraz uprawnienia do nauczania śpiewu. Od kilku lat mieszka w Polsce, która stała się jej drugą Ojczyzną. W 2010 roku założyła w Polsce Agencję Artystyczną, która miała na celu nawiązanie relacji kulturowych pomiędzy Ukrainą a Polską. Organizowała zarówno pojedyncze koncerty, jak i całe ich cykle. Ma w swoim dorobku artystycznym wiele autorskich projektów muzycznych. Pracuje z czołowymi artystami z Polski, Ukrainy i Kanady, współpracuje też z Polskim Radiem. Była wielokrotnie zapraszana do udziału w koncertach organizowanych przez Polskie Radio, w programach „Spotkanie z reportażem”, programach Jana Zagozdy "Kawiarenki Słodkiego Radia Retro", w 2020 roku zaśpiewała na antenie Radia Dla Ciebie program „Anna German jakiej nie znacie” który poprowadził Pan Tadeusz Deszkiewicz. Koncertuje w Polsce, Europie, na Ukrainie oraz w Kanadzie. Jest zapraszana i zasiada jako juror w wielu konkursach i festiwalach. Przez ostanie kilka lat przygotowała wiele ciekawych i entuzjastycznie przyjętych projektów muzycznym takich jak np. „Moja Matko ja wiem”, którego m.in. celem jest pomoc młodym ludziom którzy ucierpieli w wyniku działań wojennych na wschodzie Ukrainy. Należy dodać, że artystka jako jedyna została wybrana i poproszona przez Andrzeja Płonczyńskiego (wieloletniego akompaniatora Anny German i prawie wszystkich Gwiazd polskiej estrady) do cyklów koncertów poświęconych Annie German, za wyjątkową wrażliwość i kunszt artystyczny.

W 2017 została zaproszona do ścisłego grona Społecznego Komitetu 200 rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki – gdzie powierzono jej wyłączną koordynację projektów Moniuszkowskich na Ukrainie. W 2018 rokuprzygotowała, uczestniczyła i koordynowała tourne artystów z Polski i Ukrainy, finansowany przez Senat RP promujący muzykę Stanisława Moniuszki na najlepszych scenach w Kijowie, Żytomierzu, Winnicy, Tarnopolu i Iwano-Frankiwsku. W tym samym roku przygotowała kolejne projekty, uczestniczyła w przygotowaniu spektakularnej inauguracji roku Stanisława Moniuszki, realizowanej przez Filharmonię Narodową Ukrainy w Kijowie i artystów z Polski i Ukrainy w marcu 2019 r. W roku 2020 dostała stypendium w programie MKiDN „Kultura w sieci” na nagranie filmu - dokumentu „Akompaniator – tajemnice zawodu” o wybitnym polskim akompaniatorze Andrzeju Płonczyńskim, który został zrealizowany i otrzymał wysoką ocenę od odbiorców.

W swoim repertuarze ceni sobie utwory niepozbawione wartościowej treści i emocji, dba o to, aby opowiadane przez nią historie przemawiały do serc wszystkich słuchaczy. Jej wszechstronność wokalna pozwala na wykonanie zarówno repertuaru klasycznego, jak i piosenki popularnej czy artystycznej.

 

Aleksander Ładysz – (bas) -  jest śpiewakiem obdarzony wyjątkowo pięknym, ciepłym i „ciemnym" potężnym głosem basowym. Odziedziczył go po ojcu Bernardzie Ładyszu, który był jego pierwszym nauczycielem. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie. Studiował śpiew pod kierunkiem wybitnego polskiego śpiewaka Michała Szopskiego. W 1981 roku zaczyna pracę w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Głos młodego śpiewaka szybko doceniono. Ówczesny dyrektor Teatru Wielkiego, Robert Satanowski powierzył mu szereg partii w nowych operach m.in. Kucharki w „Małym Dworku" Z. Bargielskiego, Czekisty w „Mistrzu i Małgorzacie" R. Kunada, Subiekta w „Manekinach" wg. prozy Brunona Schulca Zbigniewa Rudzińskiego – ten właśnie utwór Opera z Warszawy przedstawiła na wielu scenach Francji, Niemiec, Belgii, Luxemburga i Izraela. Podczas licznych podróży artystycznych zaśpiewał w niemal wszystkich krajach Europy na tak słynnych scenach jak: Teatr Bolszoj w Moskwie, Staats Oper w Wiedniu, Palais des Congrés, Champs Elysées w Paryżu, Staats Oper Berlin, Semper

Oper w Dreźnie i wielu innych. Debiutował w Telewizji Polskiej w cyklu „Młode Talenty", a także na Festiwalu S. Moniuszki w Kudowie Zdroju oraz„Hrabinie” Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Na prośbę Marii Fołtyn powołał w Kanadzie Oddział Stowarzyszenia Stanisława Moniuszki w Montrealu. W 2000 roku stworzył prywatną instytucję MAŁĄ OPERĘ – dającą szereg koncertów w prestiżowych salach stolicy, a latem w plenerach. Aleksander Ładysz ma w dorobku wiele bardzo ważnych opracowań i inscenizacji. Zorganizował ponad 500 koncertów i imprez artystycznych. W 2003 roku przyjął propozycję współpracy zespołem wojskowym – Reprezentacyjnym Zespołem Artystycznym Wojska Polskiego, jako menedżer i solista. Jest autorem i realizatorem festiwalu Wojsko Dzieciom oraz nowego festiwalu Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów Polskich, którego pierwsza edycja odbyła się w październiku 2006 r. Co roku organizuje koncerty z okazji Światowego Dnia Chorego, który przypada 11 lutego. Koncertuje w całej Polsce i za granicą. W 2005 założył z Andrzejem Płoczyńskim zespół POLSKIE TRIO z repertuarem polskim – patriotycznym. W 2006 roku, podczas III Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Retro im. Mieczysława Fogga w Krakowie. Aleksander Ładysz został nagrodzony Złotym Liściem Retro za wyjątkowe propagowanie wartości artystycznych i patriotycznych w cyklu koncertów „To Polska właśnie”.

Jest również pomysłodawcą i organizatorem Letnich Muzycznych Ogrodów na Frascati, a w 2007 roku w ArtParkach na dziedzińcu Muzeum Wojska Polskiego. W roku 2007 opracował dwa nowe projekty Praskie Czwartki Muzyczne oraz Śpiewnik Dialogu Międzykulturowego. Jest organizatorem i wykonawcą wielu okazjonalnych koncertów dla różnych środowisk i organizacji w Polsce i za granicą z najwybitniejszymi artystami. Ma w repertuarze i wykonuje każdy gatunek muzyki od arii, pieśni, musical po współczesne piosenki, a nawet pop. Bo nie tylko czaruje widza głosem, ale prowadzi, recytuje, nawiązując dialog ze słuchaczami.

Śpiewa z serca i duszy. Od roku 2008 mieszka w Montrealu. Od roku 2009 prowadzi w Kanadzie agencję artystyczną POLCANART MANAGEMENT. Organizuje koncerty na rzecz powodzian (2010 Krynica Zdrój i Muszyna), koncerty Papieskie, jest autorem pierwszego i kolejnych w Krynicy Koncertów Noworocznych i pierwszego w Polsce programu „Kolacj z Ewą”, czyli Ewa Wachowicz i Aleksander Ładysz w mariażu kulinarno-muzycznym oraz realizatorem i autorem cyklu pt. „Powróćmy do Patrii” w willi Jana Kiepury przy odrestaurowanym z inicjatywy A. Ładysza zabytkowym fortepianie Jana Kiepury. Od 2015 roku jest założycielem, fundatorem i prezesem Polsko - Kanadyjskiej Fundacji „Niezależny Fundusz Kultury POLCANART” działającej na rzecz szeroko pojętej promocji kultury w Polsce i na Świecie. Wspiera i promuje młodych artystów w kraju i za granicą. W chwilach wolnych para się dziennikarstwem. Jest członkiem Stowarzyszenia Dziennikarzy Polski i Międzynarodowej Federacji Dziennikarzy IFJ. Pasją artysty są podróże, nurkowanie i nowe technologie.

Jarosław Domagała – (fortepian) - Absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu prof. Anny Wesołowskiej-Firlej. Posiada stopień naukowy doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, dysertację doktorską obronił na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.Posiada duże doświadczenie artystyczne. Był korepetytorem i akompaniatorem w Teatrze Wielkim w Łodzi, odbył również staż zawodowy w Niemczech. Jako akompaniator współpracował z cenionymi artystami, m.in.: prof. A. Jeremus-Lewandowską (AM w Poznaniu), prof. G. Flicińską-Panfil (AM w Poznaniu), prof. B. Zawadzką (AM w Łodzi), prof. dr hab. E. Iżykowską (UMCF), prof. dr hab. W. Bednarkiem (AM w Bydgoszczy), Lubańską (Opera Narodowa w W-wie), A. Zdunikowskim (Opera Narodowa w W-wie), B. Grabias (Teatr Wielki w Łodzi), A. Mikołajczyk (Opera Monachijska), Niemirowiczem (Teatr Wielki w Łodzi), A. Węgorzewską A. Ładyszem. Towarzyszył również jako akompaniator znanym artystom polskiej estrady, m.in.: Joannie Rawik, Halinie Frąckowiak, Jackowi Wójcickiemu, Katarzynie Jamróz, Krzysztofowi Hanke. Współpracował również jako pianista-akompaniator ze znanymi polskim aktorami, m.in.: Wojciechem Siemionem, Jerzym Zelnikiem, Jolantą Lothe. Współpracował także z cenionymi zespołami muzycznymi.

Prowadził zajęcia z zakresu kameralistyki wokalnej podczas międzynarodowych warsztatów wokalnych. Podczas nich współpracował z wieloma wybitnymi pedagogami, m.in. prof. Zdzisławą Donat (Teatr Wielki w Warszawie), prof. Urszulą Trawińską-Moroz (Teatr Wielki w Warszawie), prof. Izabelą Kłosińską (Teatr Wielki w Warszawie), prof. Ryszardem Karczykowskim, prof. Piotrem Kusiewiczem (AM w Gdańsku), prof. Henryką Januszewską (AM w Katowicach). Był również akompaniatorem podczas Mistrzowskich Kursów Wokalnych prof. Teresy Żylis-Gary. W zajęciach wzięli udział studenci wydziałów wokalnych wyższych szkół muzycznych z Polski, Białorusi, Ukrainy, Belgii i Chin. Współpracował z kilkoma cenionymi zespołami muzycznymi, m.in.: Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Łomżyńską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Politechniki Łódzkiej, Kwartetem smyczkowym „Polish String Quartet” z Łodzi. Koncertował jako solista i akompaniator w wielu krajach, m.in.: Kanadzie, Niemczech, Holandii, Austrii, Szwecji, Szwajcarii, Francji, Norwegii, Czechach, Słowacji, Serbii, Ukrainie, Chorwacji i Hiszpanii. Dokonał kilku nagrań muzycznych, towarzysząc w charakterze akompaniatora solistom i chórom. Przyczynił się do odkrycia i popularyzacji dorobku kompozytorskiego ks. Eugeniusza Gruberskiego, Ludwika Teodora Płosajkiewicza, E.T.A. Hoffmana i Wacława Lachmana.

Prowadzi ożywioną działalność naukową. Jest autorem kilku książek i ok. 50 artykułów, w których przedstawia różnorodne aspekty kultury muzycznej i edukacji artystycznej. Publikacje zamieszcza w cenionych pismach, m.in.: „Wychowanie Muzyczne w Szkole”, „Notatki Płockie”, Kutnowskie Zeszyty Regionalne”, „Studia Płockie”, „Rocznik Gostyniński”, „Poradnik Muzyczny”, „Kultura i edukacja”. Wszedł w skład zespołu ekspertów, który przygotował na zlecenie MKiDN Raport o stanie szkolnictwa muzycznego w Polsce.

Osiągnął liczne sukcesy pedagogiczne, uczniowie klasy fortepianu J. Domagały uzyskali wiele nagród na konkursach muzycznych ogólnopolskich, międzywojewódzkich i regionalnych. Jest dyrektorem Szkoły Muzycznej I stopnia im. S. Moniuszki w Gąbinie, przyczynił się do znaczących sukcesów dydaktycznych i artystycznych szkoły (90 nagród i wyróżnień) oraz zapewnił odpowiednie warunki pracy szkoły tworząc bazę instrumentalną i lokalową. Jest autorem dwóch eksperymentów pedagogicznych, które szkoła realizuje za zgodą MKiDN. Był pedagogiem Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Realizował ponadto zajęcia jako wykładowca na Studiach Podyplomowych Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. W latach 2004-2010 był ekspertem Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie awansu zawodowego nauczycieli szkolnictwa artystycznego.

Jest zastępcą przewodniczącego Społecznego Komitetu Obchodów 200-rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki. Jest członkiem Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Towarzystwa Naukowego Płockiego. W latach 2004-2010 był ekspertem Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie awansu zawodowego nauczycieli szkolnictwa artystycznego. W dowód uznania za szczególne osiągnięcia w zakresie upowszechniania kultury otrzymał kilkanaście nagród i wyróżnień, m.in. Odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej” Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie za szczególny wkład w rozwój edukacji muzycznej w Polsce, Nagrodę Prezydenta Miasta Płocka za osiągnięcia w dziedzinie twórczości i edukacji artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury; Dyplom uznania Prezydenta Miasta Kutna za szczególne osiągnięcia w rozwoju życia kulturalnego miasta; Nagrodę Starosty Powiatu Kutnowskiego w dziedzinie upowszechniania kultury; Nagrodę Burmistrza Miasta Gostynina za osiągnięcia w pracy dydaktycznowychowawczej oraz nagrody Burmistrza Miasta i Gminy Gąbin.

 

Program koncertu 11.12. 2022 o godzinie 16.00 

 

Aleksander Ładysz:

Aria Fieska z opery Simon Boccanegra  ( G. Verdi)

Kozak (St. Moniuszko)

Starość (St. Moniuszko)

Aria Tewiego (muz.: G.Bok, sł.: Antoni Marianowicz)

Missisipi (muz.: G Kern, sł.: Zb. Drabik)

duety:

To świt, to zmrok – duet (muz.: G.Bok, sł.: Antoni Marianowicz)

Moja matko ja wiem – duet

Natalia Kovalenko:

Wezwanie Marii (St. Moniuszko)

Ta piękna noc (muz. A. Kos-Anatolski, sł.: N.Kovalenko)

Przywołaj mnie (muz.: Sergij Kozak, sł.: N.Kovalenko)

Nie ma takich słów (muz. Anna German, sł.: Alina Nowak)

Człowieczy los (muz. Anna German, sł.: Alina Nowak)

 

Jarosław Domagała  – 2 utwory instrumentalne.

 

 

Bilety w cenie 10 zł  i 7 zł do nabycia przed koncertem w siedzibie Muzeum im. Oskara Kolberga w Przysusze, ul. Al. Jana Pawła II 11. Rezerwacja telefoniczna 48 675 22 48.

Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020

×

Drogi Użytkowniku!

Administratorem Twoich danych jest Muzeum Wsi Radomskiej z siedzibą przy ulicy Szydłowieckiej 30 w Radomiu, zarejestrowanym w Rejestrze Instytucji Kultury prowadzonym przez Samorząd Województwa Mazowieckiego pod numerem RIK/21/99 NIP 796-007-85-07.   Nasz e-mail to  muzeumwsi@muzeum-radom.pl, a numer telefonu 48 332 92 81. Z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) skontaktujesz się mailem iod@rodo-radom.pl

Co do zasady Twoje dane zbieramy wyłącznie w celach związanych ze statutowymi zadaniami MUZEUM. Przetwarzamy Twoje dane zgodnie z prawem: w przypadku gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas jako administratorze, wykonania umowy oraz gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym. Zawsze prosimy Cię o podanie tylko takiego zakresu danych, jaki jest niezbędny do realizacji naszych celów:

gromadzenie zabytków w statutowo określonym zakresie; katalogowanie i naukowe opracowywanie zgromadzonych zbiorów; przechowywanie gromadzonych zabytków, w warunkach zapewniających im właściwy stan zachowania i bezpieczeństwo, oraz magazynowanie ich w sposób dostępny do celów naukowych; zabezpieczanie i konserwację zbiorów oraz, w miarę możliwości, zabezpieczanie zabytków archeologicznych nieruchomych oraz innych nieruchomych obiektów kultury materialnej i przyrody; urządzanie wystaw stałych i czasowych; organizowanie badań i ekspedycji naukowych, w tym archeologicznych; prowadzenie działalności edukacyjnej; popieranie i prowadzenie działalności artystycznej i upowszechniającej kulturę; udostępnianie zbiorów do celów edukacyjnych i naukowych; zapewnianie właściwych warunków zwiedzania oraz korzystania ze zbiorów i zgromadzonych informacji; prowadzenie działalności wydawniczej, prowadzenie strony www, w tym zakresie serwisów, które poprawiają jakość naszej pracy i poziom oferowanych usług.  

W trosce o bezpieczeństwo zasobów Muzeum informujemy Cię, że będziemy monitorować siedzibę Muzeum z poszanowaniem Twojej ochrony do prywatności. W tym wypadku będziemy działać w oparciu o przepisy prawa i w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.

Nie będziemy przekazywać Twoich danych poza Polskę, ale możemy udostępnić je podmiotom, które wspierają nas wypełnianiu naszych zadań. Działamy w tym przypadku w celu wypełnienia obowiązków prawnych, które na nas spoczywają oraz w związku z wykonaniem zadań realizowanych w interesie publicznym.

Twoje dane będziemy przetwarzać w oparciu o przepisy prawa obowiązujące w naszym kraju, tak długo, jak przetwarzanie jest  niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas jako administratorze; także w związku z realizacją zadań publicznych oraz do momentu ustania przetwarzania w celach planowania związanego z organizacją funkcjonowania Muzeum.

Przysługuje Ci prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz, w zależności od podstawy przetwarzania danych osobowych, także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do ich przenoszenia i usunięcia.

Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, masz prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa; w pozostałym zakresie dobrowolne, ale odmowa ich podania może uniemożliwić podjęcie współpracy, realizację umowy czy usługi.

Szczegółowe zasady ochrony Twojej prywatności znajdują się w naszej Polityce Prywatności i Polityce Cookies.

Administrator Danych Osobowych .